ICT Branche en ISO 9001

De Stichting Certificering MKB is actief in de ICT branche. Uit onze ervaring is gebleken dat de ICT Branche en ISO 9001 een goede combinatie is. Veel bedrijven willen zich certificeren, maar de kosten en de inspanning zijn vaak een struikelblok. Hiervoor heeft de Stichting Certificering MKB het ISO 9001 Abonnement ontwikkeld. Uiteraard is de Stichting Certificering MKB zelf ook ISO 9001:2015 gecertificeerd.ISO 9001 certificering

De volgende ICT bedrijven zijn in de afgelopen periode via de stichting ISO 9001:2015 gecertificeerd. Wij feliciteren de volgende ICT bedrijven met het behaalde resultaat:

ISO 9001 en ICT Branche

Werkwijze

De ICT bedrijven krijgen begeleiding door de Stichting bij de invoering van ISO 9001:2015. De stichting maakt hiervoor gebruik van een standaard kwaliteitshandboek.

Het grote voordeel is dat de kosten laag kunnen blijven. Dit door gebruik te maken van 1 kwaliteitshandboek voor alle klanten. Daarnaast wordt de certificering uitgevoerd door middel van een praktijk audit bij de klanten. De klanten moeten zelf deze externe audit bij een geaccredieerd bureau aanvragen.

ICT Branche en ISO 9001Het centrale kwaliteitshandboek wordt via de cloud toegankelijk gemaakt. Iedere klant heeft toegang tot het zelfde handboek. Alle kwaliteitsregistraties worden op een eigen beveiligde deel van de cloud (van de stichting) opgeslagen in Nederland. De gegevens worden encrypted (versleuteld) verstuurd en opgeslagen in de cloud.

Voordat de kwaliteitsmanager van de stichting een interne audit uitvoert, gaat deze eerst een remote audit houden. Dit levert voordelen op voor de audits, omdat er pas een interne audit uitgevoerd wordt als er voldoende kwaliteitsregistraties zijn.

Via de cloudtoepassing is het eenvoudiger om versiebeheer op het kwaliteitshandboek toe te passen. Hierdoor is bijwerken en synchroniseren van documenten eenvoudig. Om dit te realiseren wordt een applicatie op de desktop geïnstalleerd. Na het opleveren van het kwaliteitshandboek krijgen de klanten de tijd om de procedures in hun organisatie in te voeren. De klanten zijn zelf verantwoordelijk voor de planning van de invoering van ISO 9001 in hun eigen organisatie.

De Stichting Certificering MKB ondersteunt haar klanten hierbij en kan op verzoek extra ondersteuning leveren. Na circa 2 maanden na invoering wordt een interne audit gepland. De uitkomsten van de audit worden besproken met de bedrijven. De noodzakelijke wijzigingen worden via het Verbetermanagement doorgevoerd. Na de gebruikelijke termijn om bewijslast op te bouwen kan de ISO 9001 certificering uitgevoerd worden door een praktijk audit.

De huidige klanten leveren ICT projecten op het gebied van o.a. clouddiensten, ICT-advies, ICT-beheer, outsourcing, netwerkbeheer, werkplekbeheer, verzuimsoftware en nog veel meer.

Voor meer informatie en/of om direct een afspraak in te plannen kunt u contact opnemen met:

                          office@certificeringmkb.nl

Call Now Button