Informatie over TOP sytems

TOPsystems

Door Kees Paardekam, Chief Information Security Officer (CISO) TOP systems:

Filosofie

Ieder bedrijf staat regelmatig stil bij de visie en strategie op korte en (middel)lange termijn. ICT moet daar in mijn ogen deel van uitmaken. Een bedrijf dat zijn systemen en ICT-oplossingen afstemt op zijn bedrijfsvisie legt de fundering voor het pad naar succes. Ik vind het een uitdaging om als onafhankelijke partij op niveau mee te denken over de rol van ICT als het gaat om innoveren, efficiënt werken en kosten besparen zonder kwaliteit in te leveren. De wensen van een bedrijf vertalen in een grondige kosten-batenanalyse is de eerste stap die ik zet. Het samen uitstippelen van de rode lijn, het faciliteren van de juiste oplossingen en de procesbewaking volgen daarna.

Branche-ervaring

Met mijn ervaring als ICT-bedrijfskundige voor dienstverlenende, logistieke en productiebedrijven ben ik specialist in de combinatie bedrijfskunde en ICT. Ik heb geleerd om de wensen van een bedrijf niet klakkeloos te vertalen naar technische oplossingen maar ook te kijken naar de mensen die ermee werken. In de relatie van een bedrijf met zijn ICT-partner zijn drie elementen zeer belangrijk: beschikbaarheid van de werkomgeving, continuïteit en bovenal vertrouwen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met

Kees Paardekam – 0164  297555

Categorieën ICT

Nieuwe privacy wetgeving

Nieuwe privacy wetgeving: AVG

Vanaf 25 mei 2018 wordt er in Europa, dus ook in Nederland, nieuwe wetgeving ingevoerd over het verwerken van privacy gegevens.

De nieuwe Europese wet heet: GDPR (General Data Protection Regulation). In Nederland heet deze wet: Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Alle organisaties in Nederland moeten aan deze wetgeving voldoen vanaf 25 mei 2018. Wacht dus niet langer met het invoeren van deze wet. Of uw bedrijf deze nieuwe wetgeving moet invoeren kunt u controleren op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens.

 

Nieuwe deelnemers in 2018

Nieuwe deelnemers

In 2018 hebben we tot nu toe de volgende deelnemers welkom geheten:

  • TOPsystems BV (ICT deelnemer)
  • Woonhoeve Aurelia (Zorg deelnemer)
  • Zoethout Eigen Werk (Zorg deelnemer)
  • El Arte de la Vida (Zorg deelnemer)

Wij beleven hiermee een goede start van 2018 en wensen de nieuwe deelnemers veel succes toe.

 

Freez.it onze nieuwste ICT-deelnemer uit Freezland

Freez.it

Wouter Jorritsma een van de oprichters van Freez.it:

Freez.it is opgericht in 2006 als ICT dienstverlener voor het MKB en onderwijs in (met name) Noord-Nederland.

Inmiddels zijn we actief met een team van 14 specialisten en verzorgen wij het beheer, beveiliging, onderhoud en de ondersteuning voor enkele honderden organisaties. Hiervoor passen we ons unieke beheer- en beveiligingsconcept ‘Freez.it MKB Beheer’ toe waarmee dit alles voor een vast maandelijks bedrag volledig geregeld is.

Daarnaast bouwen wij nieuwe ICT platformen (zowel lokaal, in de cloud als hybride netwerken) en leveren we zakelijke VoIP telefonie aan een groot aantal relaties.

Ons streven is om enterprisekwaliteit te kunnen leveren aan het MKB en onderwijs voor tarieven die ook voor het MKB en onderwijs prima betaalbaar zijn. Hierbij profileren wij ons,  zoals ook in ons logo staat, als ‘de ICT afdeling van de klant’. Door onze unieke werkwijze en organisatiestructuur waarbij we werken met persoonlijke zelfsturende klantenteams hebben onze relaties altijd te maken met dezelfde specialisten die hun organisatie en ICT door en door kennen. Dat deze werkwijze werkt blijkt uit ons gemiddelde waarderingscijfer van 8,9.

Voor meer informatie over onze dienstverlening en producten kunt u contact opnemen via onze website: Freez.it

Categorieën ICT

ICTVakdag 8 mei 2017 Jaarbeurs Utrecht

De ICTVakdag

U zoekt, ICTVakdag heeft!

In 2017 organiseert ICTWaarborg wederom de ICTVakdag, de meest toonaangevende beurs op het gebied van ICT. Ondernemers en spelers ontmoeten elkaar in een dynamische ambiance. Voor u als leverancier, fabrikant of distributeur is de ICTVakdag dan ook de ideale gelegenheid om uw nieuwste producten en diensten in de spotlights te zetten. Tijdens de ICTVakdag kunt u genieten van een dag vol innovatie, kennis, beleving en zijn er voldoende netwerkmogelijkheden. Wat we hier dit jaar aan hebben toegevoegd is het thema: Culinair. Dit thema biedt de exposanten de kans om op een ludieke manier mensen naar hun stand te trekken.

Wanneer en voor wie

De ICTVakdag vindt plaats op 8 mei 2017 in de Jaarbeurs te Utrecht en is exclusief toegankelijk voor mensen die werkzaam zijn bij computer(web)winkels, automatiseerders, telecombedrijven en servicebedrijven. U praat daarom altijd met mensen die geïnteresseerd zijn in ICT. De dag is toegankelijk voor alle bij ICT-bedrijven (deelnemers en niet-deelnemers). Ook biedt de ICTVakdag u de mogelijkheid om uw relaties uit te nodigen. Laat ze onderdompelen in de vooruitstrevende wereld van de ICT en kennis maken met de laatste innovatieve ontwikkelingen.

ICTVakdagDe ICTVakdag wordt drukker en interessanter voor u dan ooit, want:

  • Er zijn twee seminar-zalen waar interessante(zakelijke) kennissessies worden georganiseerd.
  • Voor de ICTVakdag wordt een app ontwikkeld die de bezoekers op de hoogte houdt van alles dat zich afspeelt voor en tijdens de beurs.
  • Tijdens de ICTVakdag wordt er een rondleiding over de beursvloer georganiseerd, waarbij bezoekers langs de hoogtepunten van de beurs worden geleid.
  • U kunt gebruikmaken van de webshop om nog meer exposure aan uw stand te geven.
  • Iedereen uit de branche is welkom. Een uitnodiging voor deze dag gaat dan ook naar ruim 16.000 bedrijven! (Tevens kunnen exposanten ook zelf bezoekers uitnodigen).
  • ICTWaarborg is sterk groeiend, met op dit moment maar liefst 1.300 aangesloten bedrijven.
  • De ICTVakdag is de meest toonaangevende beurs op het gebied van ICT en is daarmee uniek.
  • U ontmoet inspirerende mensen en breid op een laagdrempelige manier uw netwerk verder uit.
  • U maakt kennis met de nieuwste innovaties op het gebied van ICT.

ICTVakdag

De Stichting Certificering MKB staat op de stand van ICTWaarborg als kennis- en voordeelpartner. Geinteresseerde bedrijven kunnen bij ons informatie krijgen over ons ISO 9001 abonnement. Uitleg wordt gegeven over waarom ISO 9001, hoe dit in te voeren en wat de stichting daarbij kan betekenen.

ICTWaarborg Awards 2017

Jury ICTWaarborg Awards is bekend

Sef Heldens, Sander Hulsman, Witold Kepinski, Jasper Lazet, Jennifer Lyklema, Jan Stam en HP van Tilburg vormen de zevenkoppige jury die dit jaar voor het eerst de inzendingen van de vakprijzen zullen beoordelen.

Dit jaar werden de vakprijzen geïntroduceerd bij de ICTWaarborg Awards. Een nieuwe categorie met de vijf prijzen Marketing Award (gesponsord door Portland Europe), Innovatie Award (gesponsord door HP), Duurzaamheid Award, Sociaal Ondernemerschap Award en de award voor ICT’er van het Jaar. Om kans te maken op één van deze felbegeerde awards, richten ICT-bedrijven zich niet op het werven van zoveel mogelijk stemmen (zoals bij de publieksprijzen), maar op het overtuigen van de jury. Op de website kunnen nog tot en met 10 april betogen worden ingevoerd, waarbij partijen zo goed mogelijk proberen toe te lichten waarom zij de award verdienen.

De jury bestaat uit experts bij verschillende onafhankelijke partijen uit de markt. Door hun beoordeling wordt begin mei bepaald welke drie partijen per award genomineerd zijn. Deze partijen worden uitgenodigd tijdens de jazzy ICTWaarborg Awards-uitreiking op 29 juni in The Harbour Club Amsterdam, waar de daadwerkelijke winnaar via een live stemproces wordt gekozen.

Maak kennis met de jury

De jury van de ICTWaarborg Awards 2017 bestaat uit Sef Heldens, hoofdredacteur Magenta Publishing; Sander Hulsman, hoofdredacteur Channelweb; Witold Kepinski, hoofdredacteur Dutch IT-channel; Jasper Lazet, algemeen directeur Heliview; Jennifer Lyklema, consultant GfK; Jan Stam, oprichter Stichting Certificering MKB; en HP van Tilburg, hoofdredacteur Connexie Magazine.

Jury ICTWaarborg Awards

Meer weten over de juryleden? Neem dan een kijkje op de website.

Nieuwe deelnemer: PM Networking

Introductie PM Networking

PM Networking is opgericht in 2001 en houdt zich onder andere bezig met het verbeteren, vereenvoudigen, adviseren en leveren van ICT omgevingen, oplossingen en diensten.

Wij denken graag mee met klanten bij hun IT vraagstukken en verzorgen het systeembeheer, het netwerkbeheer en verlenen hier de ondersteuning op. Ons doel hierbij is om de klanten volledig te ontzorgen op het gebied van hun ICT.

In 2003 is de vraag voor internet diensten en services enorm gestegen. Sindsdien houdt PM Networking zich ook bezig met ontwikkeling van (web) applicaties en webshops.

Ons specialisme is het automatiseren van bedrijfsprocessen door het inzetten slimme systemen, zoals real-time koppelingen met voorraad-, financiële systemen, verzendpartijen en meer. Wij zijn zeer gedreven met diverse ontwikkeltechnieken.

Daar waar anderen afhaken, zet PM Networking een stapje meer. Op dit vlak denken wij dan ook graag mee en brengen graag de juiste oplossing voor onze klant, op maat. Daarnaast kan PM Networking ook de hosting verzorgen (van zowel websites als werkplekken) en domeinnamen vastleggen.

Voor meer informatie bezoekt u onze website: www.pmnetworking.nl

Nieuwe deelnemer: CareFree

CareFree nieuwe deelnemer stichting

Thuiszorgorganisatie CareFree is de nieuwste deelnemer van de Stichting Certificering MKB.

  • Wij verlenen als thuiszorginstelling het volgende:
    – persoonlijke verzorging
    – verpleging
    – huishoudelijk hulp
    – begeleiding individueel
    – begeleiding groep, dagbesteding
    – leerbedrijf

Persoonlijke verzorging
Cliënten krijgen lichamelijke verzorging. Douchen, nagels knippen, scheren, haren kammen, tanden poetsen, incontinentiemateriaal wisselen, schoenen, kleding en kousen aan- en uittrekken.

Verpleging
Cliënten krijgen de juiste ondersteuning in de verzorging van hun wonden. Er wordt ook aan de medische aspecten gedacht. O.a. het meten van bloeddruk, bloedsuikerspiegel bijhouden, insuline spuiten en medicatie toedienen.

Huishoudelijke hulp:
Cliënten krijgen de nodige huishoudelijke hulp in het afwassen, stofzuigen, kleren vouwen, strijken, prullenmanden verwisselen, dweilen en ramen lappen.

Begeleiding individueel
Individuele begeleiding heeft twee richtingen waarmee wij ons bezig houden. De eerste richting legt de nadruk vooral op de lichamelijke/cognitieve beperkingen. Wij zorgen ervoor dat onze cliënten worden begeleid tijden het winkelen, administratie bij houden, afspraken nakomen, koken, wandelen, boodschappen doen, etc. Er wordt structuur gebracht in de dagelijkse leefwijze en er wordt geholpen met de praktische arbeid in en om het huis.

De tweede richting ligt de nadruk vooral op de geestelijk onderdelen. Wij zorgen ervoor dat onze cliënten de juiste discipline aanleren en aanhouden om zich gezond te kunnen ontwikkelen binnen de maatschappij.

Begeleiding groep, dagbesteding  
Cliënten worden in groepen begeleid op gebieden die van belang zijn voor de cognitieve, motorische en geestelijke ontwikkeling van de cliënten. Wij maken in dit geval gebruik van één van onze ontwikkelingsprogramma’s die van toepassing nodig geacht wordt.

Leerbedrijf
Kinderen, jongeren en jongvolwassenen met een lichte beperking worden ondersteunt en begeleid tijdens de basisschool, MBO-opleiding en/of cursus. De clienten worden ondersteund en begeleid in de opleiding om de mogelijkheden en kansen op de arbeidsmarkt te verbreden.

De focus van CareFree staat voornamelijk op het volledig ondersteunen van onze cliënten. Doordat wij meerdere talen spreken kunnen wij cliënten voorzien van zorg met verschillende nationaliteiten. Van deze cliënten zijn wij ook bekend met de cultuur en achtergrond. Het betreft: Nederlands, Engels, Duits, Aramees en Arabisch (meerdere dialecten). De cliënten die niet goed/geheel niet in het Nederlands kunnen communiceren, worden zo alsnog goed begrepen en zo wordt er ook beter voldaan aan de wensen en behoeften.

Nieuwe leden Stichting Certificering MKB

Stichting verwelkomt de 3 nieuwe leden

Sinds kort kunnen we 3 nieuwe leden welkom heten bij onze stichting. Het betreft de volgende bedrijven:

Office IT

Office IT is een innovatieve dienstverlener in de automatisering. Zij vertalen de nieuwste IT-ontwikkelingen in complete, gebruiksvriendelijke oplossingen voor zowel de startende ondernemer als bestaande ondernemingen. Waar veel IT-bedrijven slechts standaardoplossingen bieden, zorgen zij voor maatwerk en een naadloze aansluiting van uw automatisering op uw bedrijfsprocessen.

Speciaal voor het MKB hebben zij een aantal innovatieve concepten ontwikkeld. Zo kunt u kiezen voor het SLIMME IT-concept, waarmee u altijd en overal toegang heeft tot uw programma’s en gegevens. De voordelen zijn legio: veilig, snel, betrouwbaar en vaste lage kosten per maand. Voor scholen hebben wij een aangepaste, vereenvoudigde variant van het SLIMME IT-concept ontwikkeld.

Bij Office IT is milieubewust ondernemen een belangrijk uitgangspunt. Niet alleen voor onszelf, maar ook voor u hebben wij diverse oplossingen om het stroomverbruik te verlagen.

Mita Zorg BV

Mita Zorg BV biedt zorg die ‘cliëntgericht’ is. De kwaliteit van de zorg en begeleiding wordt in grote mate bepaald door degene die de zorg en begeleiding afneemt. De hoogste kwaliteit is de zorg en begeleiding die het beste voldoet aan de verwachtingen van onze cliënt. De volgende diensten levert Mita Zorg BV:

* Crisisopvang en begeleiding jeugd(0-18 jaar)
* Gehandicaptenzorg
* Gezinszorg
* Huishoudelijke Verzorging
* Persoonlijke Verzorging
* Sociaal-psychiatrische begeleiding
* Tijdelijke zorg
* Verpleging

Het Veilige Nest

Het Veilige Nest begeleidt van kinderen vanaf 10 jaar, jongeren en volwassenen. Hierbij wordt  begeleiding geboden bij ADHD, ADD, ASS, verslavingsproblematiek en gedragsproblematiek. Dit doen we bij u thuis of bij ons, op school, op het werk of bij andere activiteiten (ambulante begeleiding).

We zijn ons gaan specialiseren in ADHD, ADD, ASS, verslavingsproblematiek en gedragsproblematiek.

ICTWaarborg partner

ICTWaarborg Partner

ICTWaarborg partner

Vanaf januari 2017 is Stichting Certificering MKB kennis- en voordeelpartner geworden van ICT bracheorganisatie ICTWaarborg. De meer dan 1300 leden van ICTWaarborg kunnen bij de stichting terecht voor vragen over kwaliteiteitsmanagement.

Daarnaast krijgen leden van ICTWaarborg extra korting op het tarief van het ISO 9001 abonnement.

 

De toegevoegde waarde

Ondernemers die aangesloten zijn bij ICTWaarborg weten zich gesteund door een professionele belangenbehartiger. Aangesloten bedrijven kunnen hier terecht voor specifieke informatie, een deskundig advies, producten en diensten die de bedrijfsvoering ondersteunen.

De deelnemers hebben unieke troeven in handen om zich te onderscheiden van de concurrentie:

  • Een keurmerk waar klanten steeds vaker op letten bij hun ICT-aankopen
  • 7 extra zekerheden voor klanten die alleen ICTWaarborg kan bieden
  • Duidelijkheid voor de klant door heldere kwaliteitsnormen
  • Een brede dienstverlening die deelnemers helpt bij het ondernemen
  • Diverse voordelen om de deelnemerbijdrage terug te verdienen
  • Uiteenlopende activiteiten voor deelnemers en partners

Iedereen vindt kwaliteit belangrijk en uw bedrijf heeft dit daarom hoog in het vaandel. Maar hoe kunt u dit laten zien aan uw potentiële klanten en hen extra zekerheid bieden wanneer ze zaken doen met uw bedrijf?

Uit onderzoek blijkt dat 74% van alle klanten waarde hecht aan een keurmerk voor ICT-gerelateerde producten en diensten. Steeds meer klanten letten bij hun ICT-aankopen op het ICTWaarborg-logo. Dit logo staat voor kwaliteit en de gecertificeerde bedrijven bieden hun klanten unieke zekerheden die deze bedrijven op eigen kracht niet zouden kunnen bieden. Bijvoorbeeld zekerheid over de nakoming van afspraken en garantieverplichtingen bij een faillissement.