Waarom Certificaat Kwaliteit in de Zorg?

Wat heeft mijn organisatie eraan?

  • Eis vanuit overheid (IGJ, NZA of Gemeente) en zorgverzekeraar (afhankelijk van verzekeraar)
  • Voor de eigen bedrijfsvoering (doe ik het wel goed?)
  • Voor mijn cliënten (geeft vertrouwen)
  • Om fouten te voorkomen: vermijden van claims, imagoschade, etc.
  • Continue verbeteren van de dienstverlening
  • De kwaliteit van de bedrijfsvoering onafhankelijk laten beoordelen door geaccrediteerd bureau: Bureau Veritas Certification (BVC)
  • Certificaat uitgegeven door BVC (marktleider wereldwijd in certificeringen)
Procesmanagement verbeteren

Waaruit bestaat dit?

  • De Stichting heeft 1 kwaliteitsmanagementsysteem ( in de Cloud ) voor organisaties in de Zorgbranche
  • Alle procedures en formulieren zijn direct te gebruiken
  • Extra opslagruimte in de cloud voor eigen gebruik
  • Interne audits door de Stichting
  • Begeleiding van kwaliteitsmedewerker in uw organisatie
  • Uitvoering werkzaamheden door Quality Vision
  • Begeleiding (telefonisch) bij de invoering van kwaliteitsmanagementsysteem “Kwaliteit in de Zorg” in uw organisatie
  • Kwaliteitsmanagementsysteem “Kwaliteit in de Zorg” is gelijkwaardig aan ISO 9001
  • Advisering rond kwaliteitsmanagement
  • Jaarlijkse interne audits door de kwaliteitsmanager van de Stichting
  • Onderhoud van het kwaliteitsmanagementsysteem zodat het gelijkwaardig blijft aan ISO 9001
  • De Stichting laat Bureau Veritas Certification (BVC) een jaarlijkse onafhankelijke audit van uw organisatie uitvoeren
  • Doorlopend contract (tot wederopzegging)
  • De Stichting zorgt voor de planning van de audits en contacten met BVC en in overleg met u
  • Uw organisatie is verantwoordelijk voor uw eigen interne planning bij de invoering van het kwaliteitsmanagementsysteem
  • Mogelijke samenwerking en/of kennisuitwisseling
  • De Stichting houdt een openbaar register bij van alle bedrijven die het certificaat “Kwaliteit in de Zorg” hebben behaald

0318 – 843083

Call Now Button